Digitalisering is een proces dat al jaren aan de gang is en eigenlijk alleen mar aan het toenemen is de afgelopen jaren. Bedrijven willen logischerwijs steeds effectiever te werk gaan en besteden bepaalde processen daarom uit aan de online wereld. Zo kun je er als bedrijf ook voor kiezen om je receptie te digitaliseren. Lees snel verder om er achter te komen wat precies de voordelen zijn van een digitale bezoekersregistratie en een bezoekersregistratie app.

 

Professioneler je bezoek uitnodigen

Ten eerste kan je met een bezoekersregistratie digitaal je bezoek een heel stuk professioneler uitnodigen. Dit komt omdat er een standaard mail naar bezoekers wordt gestuurd, compleet in de huisstijl van jouw bedrijf. Dit geeft bezoekers meteen een goede eerste indruk en het komt  ook nog eens heel erg professioneel over. Zo krijgen jouw bezoekers, die immers potentiële klanten zijn, een goede impressie van jouw bedrijf.

 

Standaard receptietaken weghalen bij de receptioniste

Met een digitale bezoekersregistratie app heb je als werkgever meteen een goed overzicht over wie zich in het bedrijfspand bevindt op dat moment. Medewerkers ontvangen op deze manier namelijk een melding wanneer er nieuwe mensen langs zijn gekomen. De app gaat zelfstandig te werk, wat ervoor zorgt dat de receptioniste zich hier minder mee bezig hoeft te houden. Dit bespaart een hoop tijd en dus ook geld. De receptioniste heeft op deze manier meer tijd voor andere taken.

 

Overzicht bij calamiteiten

Wanneer zich bepaalde calamiteiten voordoen in het pand, heb je met een digitale bezoekersapp meteen overzicht over wie er op dat moment aanwezig zijn. Dit geldt voor zowel werknemers als bezoekers. Met zo’n app kun je meteen aanvinken wie er veilig zijn! Echt super handig dus. Wil je meer weten? Kijk dan eens op de website van Digireceptie, daar staan alle voordelen nog eens op een mooi rijtje.