Het kiezen van het juiste telefoonsysteem vanaf het begin is altijd het beste pad, maar niet altijd de meest economische. Voordat u het hoofd naar uw lokale elektronische winkel en pick-up van de goedkoopste multi-line zakelijke telefoon die u vinden, hier zijn een paar tips die u in gedachten moet houden.

Veel multi-line zakelijke telefoons hebben een heel behoorlijk feature set, zoals voicemail, beller-ID, oproep wachten ID, 3-weg bellen, en intercom (in multi telefoon setups). Deze telefoons integreren de Key System Unit (of KSU) in de telefoon zelf, wat betekent dat elke individuele telefoon functioneert als zijn eigen “mini-telefoon systeem.

De term KSU, (Key System Unit, Key Signaling Unit, of Key Service Unit) dateert uit de vroege dag telefoonsystemen, het is eigenlijk “de hersenen” van het telefoonsysteem. Alle oproepverwerkingsgegevens en telefoonlijn interfacing worden uitgevoerd door de KSU. Voor veel kleine kantoren met minder dan 4 telefoons (extensies) en 4 telefoonlijnen, deze multi-line telefoons zijn voldoende en zuinig. Echter, als een bedrijf groeit, de vele nadelen van deze telefoons beginnen te tonen hun verdiensten.

Ter vergelijking, multi-line zakelijke telefoons worden verkocht met de marketing term, “KSU-less design,” wat zich vertaalt (in de hoofden van kopers) om de totale kosten te verlagen. Kleine telefoonsystemen daarentegen bevatten naast elke telefoon een aparte KSU-eenheid of “Brain”. Een groot nadeel komt om te spelen wanneer u uw telefoons met telefoonmaatschappijlijnen interfacing.

Een enkele telefoonlijn bestaat uit 1 paar draden. Bijna alle multi-line telefoons ondersteunen tot 4 lijnen, wat betekent dat elke multi-line telefoon moet tot 4 paar draden of het equivalent van een standaard Cat5e kabel. Als je begint om meer KSU-minder telefoons toe te voegen aan uw kantoor moet je rekening houden met de kosten om een andere druppel cat5e (of cat5) kabel te installeren.